- gépjármű kárfelvétel
Mi a teendő, ha baleset történik?
A biztosítási esemény bekövetkeztekor a baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy, a gépjármű és a biztosítási szerződés azonosításához szükséges adatokat, így- a szerződő üzemben tartó nevét (jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet megnevezését, továbbá cégjegyzékszámát, illetve nyilvántartási számát), születési helyét, születési idejét, anyja nevét és lakcímét (székhelyét, telephelyét);
- a gépjármű hatósági jelzését (rendszámát) és alvázszámát;
- a biztosító nevét, a biztosítást igazoló okirat számát;
- valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat.
- nemzetközi gépjármű kárrendezés
- Kárügyek komplett levezénylése IV. direktíva, Zöld Kártya egyezmény alapján
- Levelezői, kárrendezési megbízotti feladatok ellátása
- Kapcsolattartás levelezőpartnerekkel, kárrendezési megbízottakkal
- Casco regressz ügyek intézése
- Levelező partnerek, kárrendezési megbízottak ellenőrzése, felügyelete
- Nemzetközi károk gépjármű szakértői kontrollja
- Nemzetközi személyi sérüléses ügyek adott ország kártérítési jogában jártas orvosszakértői kontrollja
- személyi sérüléssel járó gépjármű kárügyek
- Vállalásunk terjedelmét nyilvánvalóan a megbízói szándék határozza meg, elengedhetetlen a megbízó ezen kártípusokkal kapcsolatos üzletpolitikájának az ismerete. :Két határpont jellemzi e körben a biztosító társaságokat: törekvés a károk lehetőség szerinti legrövidebb időn belül peren kívüli egyezségi megállapodás keretében való lezárására, vagy a kárügy peres eljárásra való terelése. Nyilván vannak köztes biztosítói jellemzők, de kiemelt ügyekben – főleg ha több károsult érintett, vagy az adott személysérülésnek a sérülés jellegéből adódóan, esetleg a sérült korából ill. kvalifikáltságából eredően jelentős a költségvonzata – fontosnak tartjuk az adott ügyre vonatkozó biztosítói stratégia ismeretét.
- Társaságunk által mindenekelőtt vallott, stílusában udvarias, kellően empatikus kárrendezésnek egyrészről van egy pozitív marketing vonzata az adott biztosító számára, másrészt üzletileg is kifizetődő („a kevés is több lesz, ha a szíved adod vele”).
- Általános tapasztalat, hogy a káresemény gyors lereagálása, az ilyenkor tipikus fokozott érzékenység kellően udvarias viszonyulással való kezelése, a lehetőség szerinti előleg fizetés, az állandó „törődés”, a lehetőség szerinti „házhoz menés” – a megfelelő csomagolás - a kárügy lezárásakor összegszerűségileg biztosítói szempontból kedvező helyzetet teremthet .
- a kártartalék, illetve képzése tárgyában az adott ügyben tájékoztatás, tartalékösszeg igény szerinti pontos meghatározása, jelzés amennyiben a tartalék módosítást igényel
- azonnali kapcsolatfelvétel írásban, telefonon a károsulttal (hozzátartozóval, jogi képviselővel)
- jogalapi vizsgálat, az esetleges mentesülés és közrehatás vizsgálata
- orvosi dokumentumok, továbbá a kárigény jogalapjához és összegszerűségéhez kapcsolódó dokumentumok bekérése, beszerzése
- kiemelt ügyekben a károsult közvetlen felkeresése, környezettanulmány, vonatkozó megbízói szándék esetén magánnyomozó bevonása
- orvosi dokumentumok szakértő általi kiértékelése, indokoltág esetén igazságügyi szakvélemény készítésére orvos-szakértő felé megbízás adása
- javaslat orvosi ill. orvos-szakértői személyes vizsgálatra, a vizsgálat megszervezése, megbízott orvos-szakértő általi elvégeztetése
- az orvosi vélemény,a szakvélemény kiértékelése kártérítési jogi szempontból - a professzionális munkaképesség csökkenés- és az egészségromlás mértékének a meghatározásán túlmenően - a kárügy összefoglaló véleményezése
- összegszerűségi vizsgálat jogcímekre lebontva, a különböző jogcímeken igényelt tételek jogalapi és összegszerűségi összevetése a megismert tényekkel, továbbá összevetése az aktuális kárrendezési és ítélkezési gyakorlattal
- kérésre összegszerűségi javaslat, szintúgy a járadék esetleges tőkésítésének igénye esetén a tőkésítés elvégzése
- egyeztetési, egyezségi tárgyalások lefolytatása akár irodánkban, akár a károsult által megjelölt helyen
- a megbízó folyamatos tájékoztatása az adott ügy állásáról